Signumpriset uppmärksammar varje år det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke. De nominerade för årets varumärkespris är apotea.se, ECCO, HSB, Karolinska Universitetssjukhus och Skogaholm.
Signumpriset är instiftat av Groth & Co.

Vinnaren presenteras på Varumärkesdagen den 25 januari 2018.

Vi önskar alla nominerade lycka till!

Nominering-5_logo-2018

 

Om Signumpriset

Signumpriset är instiftat för att öka de nordiska företagens konkurrenskraft och medvetenhet om vikten av ett aktivt arbete med varumärken. Priset uppmärksammar och belönar det nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken. Priset sätter den långsiktiga planeringen och vården av varumärket i centrum, snarare än enstaka lyckade kampanjer. Signumpriset har delats ut sedan 1995 i samband med arrangemanget Varumärkesdagen. Priset är instiftat av Groth & Co, ett konsultföretag inom immaterialrätt. Från och med 2002 är Skriptor Zigila medarrangör.

Vinnaren utses av en oberoende jury som är sammansatt av marknadsförare, forskare och juridiska specialister ifrån media och marknadsföringsbranscherna. De nominerade bedöms utifrån en rad kriterier som innefattar konkreta exempel hur företaget förmedlar varumärket i text och bild till anställda och kunder, dess långsiktiga utveckling och även hur man juridiskt skyddar det från intrång. Mer information finns på www.signumpriset.se