Varumärkesdagen®
De nominerade för 2023 är…

SIGNUMPRISET uppmärksammar varje år det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke – både kommunikativt och juridiskt. De nominerade för 2023 års varumärkespris är AIK, Blocket, BRIS, Hemnet, Polarbröd, Stenströms och Svenska Spel!
– Årets nominerade till Signumpriset visar att arbetet med att bygga och vårda starka varumärken fortsätter vara både prioriterat och en tydlig framgångsfaktor. Vi kan också med glädje och stor ödmjukhet konstatera att även varumärket Signumpriset fortsätter att attrahera mycket välkända aktörer i vitt skilda branscher. Bland årets nomineringar är de flesta sannolikt redan välkända för större delen av Sveriges befolkning. För juryn blir det måhända en ännu svårare uppgift än någonsin att utse vinnaren i detta imponerande starka startfält, säger Gunnar Berenmark, sekreterare i juryn.
2023 års vinnare tillkännages på Varumärkesdagen den 9 mars.
Vi önskar alla nominerade lycka till!

Mer om Signumpriset och tidigare vinnare: https://signumpriset.se/
Om Signumpriset®
Signumpriset är instiftat för att öka de nordiska företagens konkurrenskraft och medvetenhet om vikten av ett aktivt arbete med varumärken. Priset uppmärksammar och belönar det nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken. Priset sätter den långsiktiga planeringen och vården av varumärket i centrum. Signumpriset har delats ut sedan 1995 i samband med arrangemanget Varumärkesdagen®. Priset är instiftat av Groth & Co, ett konsultföretag inom immaterialrätt. Från och med 2002 är namnbyrån Skriptor Zigila medarrangör. Vinnaren utses av en oberoende jury som är sammansatt av marknadsförare, forskare och juridiska specialister ifrån media och marknadsföringsbranscherna. De nominerade bedöms utifrån en rad kriterier som innefattar konkreta exempel hur företaget förmedlar varumärket i text och bild till anställda och kunder, dess långsiktiga utveckling och även hur man juridiskt skyddar det från intrång.