Varumärkesdagen®

Nyhetsarkiv

Senaste nytt

  • Nu är programmet klart!

    Programmet för Varumärkesdagen® 2015 är klart! På Varumärkesdagen® 2015 får du lyssna till företag som bedriver sitt varumärkesarbete med en ständig blick på den övergripande affären. De arbetar aktivt med sina varumärken, både för att skydda och utveckla dem. Vi är glada att kunna presentera praktikfall från bl a Cycleurope, Bolon, Swims, Husqvarna, Sandvik, Orkla, IBM, PRV, Scandic och Roxtec.

    Efter önskemål från tidigare deltagare kan du lyssna på teman som:

    • Recent developments at OHIM
    • Sammanslagning av varumärken och “städning” i varumärkesportföljen
    • Branding och varumärkesskydd B2B
    • Digital varumärkesjuridik
    • Varumärkesutveckling ur ett marknadsperspektiv
    • Globalisering av varumärken

    Du kan också skräddarsy det innehåll som passar dig bäst genom att välja mellan de tre parallella poolerna juridik, branding och digital juridik under eftermiddagen. Passa också på att nätverka med branschkollegor och talare under avslappnade former vid minglet och middagen på Operaterrassen.

    Läs programmet!

    Läs mer
  • Vilket varumärke är din favorit?

    NOMINERA till Signumpriset 2015!  Signumpriset uppmärksammar och belönar det nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sitt varumärke. Lämna förslag på ett varumärke som du tycker förtjänar uppmärksamhet. Det kan vara ett varumärke där du själv arbetar eller någon annans. Vänligen maila till lena.fredriksson@groth.eu. Vinnaren koras på Varumärkesdagen som äger rum 22 januari 2015. Läs mer om Signumpriset här.

    Läs mer
  • Varumärkesbyggande som ger resultat

    I boken ”Signumpriset 20 år” kan du läsa intervjuer med vinnarna genom åren och deras varumärkesarbete. Intervjuerna är gjorda av Christer Löfgren på tidningen BrandNews.

    Du kan beställa boken – som är gratis – genom att skicka ett mail till Groth & Co på info@groth.eu

    Läs mer
  • Ny hemsida för Varumärkesdagen!

    Varumarkesdagen.se har genomgått en förändring och har nu ny logotyp och ny hemsida!

    Läs mer
  • Vi ställer tre frågor till Annika Stenlund, marknadschef, Volkswagen Personbilar

    Vad tycker du om programmet?
    Det är ett spännande program som omfattar många aspekter av varumärkesarbetet.

    Varför medverkar du som talare på Varumärkesdagen®?
    Ingen har nog missat vikten av att aktivt arbeta med varumärken och att både få ge och ta emot inspiration känns värdefullt.

    Vilket företag/varumärke på Varumärkesdagen® är du mest nyfiken på?
    Jag är mycket intresserad av hur Systembolaget jobbar både internt och externt med tanke på att deras dubbla roll.

    Annika Stenlund är marknadschef på Volkswagen Personbilar och är en av talarna på Varumärkesdagen® 2014.

    Läs mer
Varumärkesdagen®

Praktisk information

Hitta hit

Varumärkesdagen 2019 äger rum torsdagen den 24 januari i Bonnier Conference Center, Torsgatan 21 (T-St Eriksplan), Stockholm.

Anmäl dig här
Varumärkesdagen®

Kontakta oss

Nyhetsbrev

Kontaktformulär

Våra event: