Varumärkesdagen 2020 blev en stor succé! Vill passa på att tacka alla deltagare, talare och samarbetspartners som gjorde årets konferens till ett mycket lyckat event. Vi var drygt 180 personer på plats som fick ta del av många intressanta praktikfall och insikter.

  • Dagen inledes med att vi fick lyssna till vilka trender och tendenser som kommer påverka och förändra varumärkesbyggandet
  • Hur relativt nya företag och produkter som Hövding och Swishs varumärkesresa sett ut och vad som väntar runt hörnet
  • Internationellt inbjudna Femke van Horen berättade om sin forskning kring vilka Copycats som lyckats bäst och vilken typ man bör se upp med
  • Hur ett av Sveriges största bolag på rekordtid tog fram nytt bolagsnamn och skapade varumärket Essity – vilka var de största utmaningar och vilka andra varumärkens fanns på agendan?
  • En paneldiskussion som diskuterade hur varumärkesarbetet ser ut när polariseringen ökar och allt mer beläggs med skam
  • Vitamin Wells bolagsjurist berättade om sitt arbete med att arbeta och bygga upp varumärkesstrategi tillsammans med marknadsavdelningen
  • Under eftermiddagen fanns tre spår att välja: Branding, Praxis och Digital juridik
  • Nätverkande och kunskapsutbyte med branschkollegor från hela Sverige
  • Utdelning av Signumpriset – stort grattis till vinnarna: Almedalsveckan

Har du någon idé på ämne eller talare till nästa år eller bara vill diskutera ämnet, tveka inte att kontakta mig på jonas.karstrom@insightevents.se

Ser fram emot att ses igen i januari 2021!

Jonas Karström, Insight Events Sweden