Varumärkesdagen®
Programmet för Varumärkesdagen 2022 är färdigt!

Varumärket i en tid av förändring –
En lång tid med Covid-19 har påverkat såväl människor som marknader. Vi har därför bjudit in forskaren Jonas Colliander från Handelshögskolan i Stockholm som ger oss en bild av hur pandemin påverkar köpbeteenden och hur de påskyndat digitaliseringen. Samtidigt behöver vi det fysiska mötet. Kanske mer än någonsin? Vilket Kersti Olophsdotter från Yasuragi kommer berätta mer om i sitt pass. Dagens varumärkesarbete blir allt mer intensivt och viktigt.
Vi får också följa med på flera spännande resor där företag bygger upp nya produkter och arbetssätt. Bland annat kommer Konrad Bergström och berättar om hur X Shore försöker förändra båtbranschen med ny teknik samt Harald Cavalli Björkman från Renewcell om hur de vill förändra den globala och cirkulära modeindustrin.
Dessutom får vi lyssna till Lena Lassenius från Svenska Spel som kommer att berätta om de nya förutsättningarna på
den omreglerade spelmarknaden och hur de skyddar sig.
Urban Stamming, från One Innovation som har många svenska idrottsstjärnor och tidigare aktiva i sitt stall, kommer att delge hur man lyckas med sitt personliga varumärke och vilka risker och framgångsfaktorer han ser.
Bella Goldman kommer att berätta hur Lidl etablerat sig och utvecklar sitt varumärke. Dessutom hur de förvandlade en
negativ mediebild till att vara mer transparenta mot kunder och andra intressenter. Under eftermiddagen finns tre heta pooler att välja mellan, juridik, branding eller digitalt.
I juridikpoolen får vi bland annat lyssna på Husqvarnas bolagsjurist Sara Thulin som berättar om hur de arbetar strategisk med sin varumärkesportfölj och hur de samarbetar med Brands och Marketingavdelningen.
I brandingpoolen kommer bland annat Martin Ringqvist från Oatly berätta om att utmana konkurrenterna i mjölkkriget.
I den digitala poolen kommer Pernilla Jonsson från Ericsson Research att berätta om hur framtiden kan komma att utforma sig och hur det kommer att vara möjligt att uppleva internet med alla våra fem sinnen senast 2030.
Så anmäl dig redan i dag till denna inspirerande mötesplats för framtidens varumärkesutveckling där du också får
möjlighet att umgås med kollegor i branschen under avslappnade former vid minglet och den efterföljande middagen.
Varmt välkommen!